InfrastrukturaMiesięcznik

sobota, 07 lipiec 2018 22:22

Przyszłość należy do asfaltów modyfikowanych

Napisał 

Innowacyjność jest wpisana w strategię spółki LOTOS Asfalt. Rośnie popyt na asfalty modyfikowane. Dzięki nowoczesnym technologiom ich produkcja jest ekologiczna: pozwala na wykorzystanie materiałów z recyklingu nawierzchni asfaltowych, a także na ograniczenie zużycia energii oraz emisji do środowiska gazów i pyłów powstających podczas produkcji mieszanek. Jednocześnie drogi budowane z tych materiałów mają długi okres eksploatacji – nawet do 50 lat – zapewnia Cezary Godziuk, prezes zarządu LOTOS Asfalt.

Jaki udział w sprzedaży asfaltów w Polsce ma spółka LOTOS Asfalt?

LOTOS Asfalt należy do czołowych dostawców asfaltów w Polsce. Spółka jest liderem pod względem produkcji i sprzedaży asfaltów modyfikowanych.

Asfalty modyfikowane MODBIT produkujemy w Gdańsku od ponad 20 lat, a budowane z nich drogi są odporne na niską i wysoką temperaturę. Dzięki tym materiałom można wydłużyć okres ich eksploatacji bez konieczności przeprowadzania remontów. To duża satysfakcja, że autostrady z asfaltów naszej firmy od lat są zaliczane do najlepszych w Polsce.

W odpowiedzi na rosnący popyt będziemy dalej rozwijać sprzedaż asfaltów, zwłaszcza modyfikowanych. Inwestujemy w zwiększenie naszych możliwości produkcyjnych w Gdańsku, by jeszcze lepiej zaspokajać oczekiwania naszych klientów.

Jakie produkty spółka dostarcza na polski rynek? Co się cieszy największym powodzeniem?

Oferujemy szeroką gamę asfaltów: drogowych, modyfikowanych MODBIT oraz bardzo wysokomodyfikowanych MODBIT HiMA. Tworzymy także produkty specjalne, na konkretne zamówienia.

LOTOS Asfalt jako pierwszy w Polsce rozpoczął produkcję asfaltu modyfikowanego miałem gumowym MODBIT CR. Oferujemy asfalty WMA, które pozwalają na wbudowanie mieszanek w niższych temperaturach technologicznych. To sprzyja zwiększeniu wykorzystania w nowych mieszankach granulatu pochodzącego z recyklingu. Z tych asfaltów powstają trwałe nawierzchnie.

Rosną wymagania inwestorów w zakresie długości eksploatacji nawierzchni. Zwłaszcza asfalty wysokomodyfikowane MODBIT HiMA odpowiadają na te potrzeby i umożliwiają budowę dróg o trwałości sięgającej nawet 50 lat. Stale dbamy o rozwój naszego portfolio produktów właśnie w tym segmencie.

Które produkty są przeznaczane na eksport i w jaki sposób są obsługiwane rynki zagraniczne?

W firmie LOTOS Asfalt na eksport przeznaczamy klasyczne asfalty drogowe, zwłaszcza miękkie, prowadzimy też sprzedaż asfaltów modyfikowanych. Asfalty modyfikowane MODBIT znalazły zastosowanie przy budowie nawierzchni na lotniskach na Litwie i w Rumunii.

Szczególne miejsce w sprzedaży zagranicznej zajmują miękkie asfalty drogowe z grupy V, przeznaczone na rynek litewski, gdzie się sprawdzają ze względu na warunki klimatyczne. Rekord sprzedaży asfaltów V w 2017 roku wynikał z przesunięć w realizacji dróg na Litwie. Trudno będzie nam powtórzyć ten wynik z uwagi na to, że kumulacja realizacji inwestycji z zastosowaniem tego asfaltu jest już za nami. Chcemy jednak w kolejnych latach utrzymać sprzedaż miękkich asfaltów z grupy V na stabilnym i wysokim poziomie. Pracujemy również nad znalezieniem nowego przeznaczenia dla tych produktów.

Na jakich rynkach są obecne produkty LOTOS Asfalt?

Głównym rynkiem zbytu produktów firmy LOTOS Asfalt jest Polska. Jesteśmy także liczącym się graczem na rynkach europejskich, w takich państwach, jak Niemcy, Czechy i Rumunia, oraz w krajach nadbałtyckich. Realizowaliśmy sprzedaż do Wielkiej Brytanii i Skandynawii. W marcu tego roku byliśmy obecni na Niemieckich Dniach Asfaltu w Berchtesgaden, gdzie mieliśmy stoisko. Podczas konferencji spółka promowała produkty oraz zacieśniała relacje z klientami.

Jakie innowacje spółka wprowadza w zakresie rozwoju technologii i obsługi klientów?

Rozwój oparty na innowacyjności jest wpisany w naszą strategię. Wprowadzamy nowatorskie produkty asfaltowe, takie jak MODBIT CR i asfalty WMA. Zastosowanie asfaltu drogowego WMA zmniejsza szkodliwe oddziaływanie na środowisko naturalne poprzez wykorzystanie materiałów z recyklingu nawierzchni asfaltowych, ograniczenie zużycia energii nawet o 30 proc. oraz redukcję emisji do środowiska gazów i pyłów powstających przy produkcji mieszanek asfaltowych.

Asfalt MODBIT CR z dodatkiem gumy stosuje się jako materiał wiążący w mieszankach mineralno-asfaltowych przeznaczonych do budowy i utrzymania dróg, lotnisk i innych powierzchni utwardzonych. Te asfalty zapewniają lepszą przyczepność opon do nawierzchni drogi oraz obniżają poziom hałasu. Rekomendujemy je więc do stosowania w miastach i miejscowościach dbających o komfort mieszkańców.

Główne cele spółki to zadowolenie klientów i wygoda dokonywania zakupów w naszej firmie, dlatego wprowadziliśmy nowoczesne sposoby obsługi klienta, takie jak mSprzedaż, dzięki której można zakupić asfalt poprzez urządzenia mobilne.

Szczególnie dbamy o to, żeby nasze produkty były dostarczane zawsze na czas na place budów. Jest to bardzo istotne, gdy trwa szczyt sezonu budowlanego, kiedy następuje spiętrzenie zamówień na asfalt.

Dziękuję za rozmowę.

Ostatnio zmieniany czwartek, 24 styczeń 2019 19:06

Logowanie