InfrastrukturaMiesięcznik

poniedziałek, 01 wrzesień 2014 00:00

Siedlce–Terespol – nowoczesność i wygoda

Napisane przez  Włodzimierz Włoch
Siedlce–Terespol – nowoczesność i wygoda Fot. PKP PLK

Pasażerowie mogą już korzystać z nowych peronów na przystanku osobowym Łuków Zapowiednik. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach modernizacji linii kolejowej na odcinku Siedlce–Terespol prowadzą również intensywne prace w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim.

Unowocześnienie ponad 30 przejazdów, 9 peronów, 6 nastawni, 4 wiaduktów oraz 2 podziemnych przejść i kładki dla pieszych zakłada projekt modernizacji linii kolejowej Siedlce–Terespol. Z jego realizacją wiążą się także roboty torowe, po zakończeniu których pociągi będą mogły osiągnąć na tej trasie maksymalną prędkość 160 km/h (osobowe) i 120 km/h (towarowe). Poprawi się również płynność ruchu kolejowego.
A dzięki budowie bezkolizyjnych przejazdów kolejowo-drogowych oraz zamontowaniu monitoringu na każdej stacji i na przejazdach podniesie się poziom bezpieczeństwa.

Nowe perony w Łukowie
Zlecone przez PLK prace koncentrują się przede wszystkim na terenie Siedlec, Łukowa i Międzyrzeca Podlaskiego. Roboty prowadzone są etapowo, aby ograniczenia w ruchu kolejowym były jak najmniejsze. W Łukowie Zapowiedniku oddano do eksploatacji peron nr 1 i 2, na których niebawem pojawią się wiaty, ławki i inne elementy małej architektury. PLK zaplanowały w Łukowie również modernizację przejazdu przy ul. Wschodniej, gdzie dokonano już częściowego odbioru prac, umożliwiając tym samym dopuszczenie przejazdu do ruchu na zasadach obowiązujących przed remontem. W ramach modernizacji powstaje także nowy wiadukt w ciągu ul. Międzyrzeckiej, który umożliwi bezkolizyjny ruch kolejowy i drogowy. W zakończonym etapie budowy stanęła konstrukcja obiektu, wykonano także zbrojenie i betonowanie stropu. Częściowo została wykonana także stalowa konstrukcja nowej kładki dla pieszych, która powstaje w obrębie stacji Łuków.

Wyższy peron w Międzyrzecu Podlaskim
W Międzyrzecu Podlaskim trwają prace związane z budową przejścia podziemnego, na tym etapie wybetonowano już posadzkę i pomalowano ściany oraz zamontowano windy. Nowe przejście podziemne pomyślnie przeszło także pierwsze próbne obciążenia. Międzyrzecki peron został podwyższony, co ułatwi podróżnym sprawne wysiadanie z i wsiadanie do pociągu. Na liczącym 300 m peronie, zamontowano już wiaty i elementy małej architektury, wkrótce pojawi się także nowoczesny system nagłośnienia.

W Siedlcach – prace ku końcowi
Remont wiaduktu przy ul. Łukowskiej ma się ku końcowi. Obecnie trwają prace wykończeniowe oraz przyłączeniowe. Powstaje także tunel drogowy, który zastąpi kładkę dla pieszych łączącą części miasta położone po obu stronach torów. Poprowadzenie ruchu od ul. Kilińskiego do ul. Składowej odkorkuje dwa pozostałe wiadukty znajdujące się przy stacji Siedlce. Co istotne pojawi się oddzielny pas dla pieszych z dostępem do dwóch nowo wybudowanych peronów. Obecnie budowlańcy montują w tunelu zadaszenia na klatkach schodowych oraz prowadzą prace wykończeniowe. Na części stacji Siedlce zakończono także montaż płyt peronowych, obecnie na peronie 3 układana jest kostka brukowa oraz montowane są wiaty. W przejściu podziemnym trwają prace wykończeniowe możliwe dla tego etapu robót, przeprowadzany jest montaż wind oraz zadaszeń na klatkach schodowych.

Ostatnio zmieniany wtorek, 26 styczeń 2016 20:23

Logowanie